Pas de texte intégral
Ouvrage collectif publié en tant qu’éditeur ou directeur (Ouvrages)
Educação, cultura e inclusão: contextos internacionais e locais
ANDERSEN, Katja Natalie; Ferreira da Silva, Brigida Ticiane; de Moraes Novais, Valéria Silva
2022Appris, Curitiba, Brazil
 

Documents


Texte intégral
Aucun document disponible.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
inclusion; education; culture; international comparison
Résumé :
[en] Education, Culture and Inclusion is the result of a bridge-building effort, in many ways. It builds connections between two different continents, America and Europe, and especially between researchers in educational sciences from Brazil and Canada on the one side, and from Luxembourg, Germany and Sweden on the other side. The articles treat specific situations that can be observed at school, but also in other contexts like science education in dedicated pedagogical centers. And last but not least, there is a strong link between the description of situations where inclusion is practiced and theoretical reflections on the terms of equality and inclusion.
Disciplines :
Education & enseignement
Editeur scientifique :
ANDERSEN, Katja Natalie  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW)
Ferreira da Silva, Brigida Ticiane
de Moraes Novais, Valéria Silva
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Educação, cultura e inclusão: contextos internacionais e locais
Titre traduit :
[en] Education, culture and inclusion: international and local contexts
Date de publication/diffusion :
2022
Maison d'édition :
Appris, Curitiba, Brésil
ISBN/EAN :
978-65-250-3181-1
Nombre de pages :
240
Focus Area :
Educational Sciences
Organisme subsidiant :
Universidade do Estado do Amapá (UEAP)
Disponible sur ORBilu :
depuis le 29 juin 2022

Statistiques


Nombre de vues
207 (dont 9 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu