Other (Reports)
Frühkindliche Bildung in Luxemburg
Hekel, Nicole; Simoes Lourêiro, Kevin
2021
 

Files


Full Text
Factsheet ECEC in Luxembourg pdf.pdf
Publisher postprint (1.79 MB)
Download

The original publication is available at https://bildungsbericht.lu


All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Early Childhood Education and Care; Non-formal education; Luxembourg
Abstract :
[en] Im Folgenden werden zentrale Informationen und aktuelle Zahlen zum Bereich der non-formalen Bildung in Luxemburg dargestellt. Zugleich wird die Entstehung und Entwicklung des Feldes seit 2009 sowohl über den zeitlichen Verlauf als auch über die Darstellung einiger zentraler transformativer Momente skizziert. Ein besonderes Augenmerk liegt auf dem Altersbereich der frühen Kindheit und den darauf bezogenen Bildungs- und Betreuungsinstitutionen.
Research center :
Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET); Service de Coordination de la Recherche et de l‘Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT)
Disciplines :
Sociology & social sciences
Author, co-author :
Hekel, Nicole
Simoes Lourêiro, Kevin ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
Language :
German
Title :
Frühkindliche Bildung in Luxemburg
Alternative titles :
[en] Early childhood education in Luxembourg
Publication date :
14 December 2021
Publisher :
Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET), Universität Luxemburg (Uni.lu) Service de Coordination de la Recherche et de l‘Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT), Esch-sur-Alzette, Luxembourg
Number of pages :
4
Focus Area :
Educational Sciences
Name of the research project :
Nationaler Bildungsbericht. Luxemburg 2021
Funders :
Service de Coordination de la Recherche et de l‘Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT)
Commentary :
Overview of the Luxembourgish non-formal education early childhood education and care sector (German and French version)
Available on ORBilu :
since 31 May 2022

Statistics


Number of views
110 (20 by Unilu)
Number of downloads
94 (6 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu