Article (Périodiques scientifiques)
Institutional Characteristics of Education Systems and Inequalities: Introduction II
Gross, Christiane; Zapfe, Laura; HADJAR, Andreas
2022In International Journal of Comparative Sociology, early online
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
Gross_Zapfe_Hadjar_2022_International Journal of Comparative Sociology.pdf
Postprint Éditeur (103.59 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
education system; social inequality; standardization; stratification; tracking
Résumé :
[en] This is the second special issue of the International Journal of Comparative Sociology on the role of education systems as institutional settings on the reproduction of inequalities. The first was published in January 2021 and included papers that explored the role of shadow education and country characteristics during early childhood on educational inequalities. This special issue includes three papers that focus on stratification of the education system as a key driver of educational inequalities, cumulative (dis)advantage in the access to higher education, and student experiences in national educational systems. While we already elaborated on the research program, conceptual framework, and methodological challenges in the first introduction, we will deal with the current state-of-research in this second introduction.
Disciplines :
Education & enseignement
Sociologie & sciences sociales
Auteur, co-auteur :
Gross, Christiane
Zapfe, Laura
HADJAR, Andreas  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Institutional Characteristics of Education Systems and Inequalities: Introduction II
Date de publication/diffusion :
2022
Titre du périodique :
International Journal of Comparative Sociology
ISSN :
0020-7152
Maison d'édition :
SAGE Publications, New York, Etats-Unis - New York
Volume/Tome :
early online
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 21 mai 2022

Statistiques


Nombre de vues
154 (dont 0 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
3
citations Scopus®
sans auto-citations
2
OpenCitations
 
0
citations OpenAlex
 
1
citations WoS
 
2

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu