Article (Périodiques scientifiques)
Young children learning new languages out of school.
KIRSCH, Claudine
2006In International Journal of Multilingualism, 3 (4), p. 258-279
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
article Kirsch final.doc
Postprint Auteur (229.89 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
home; school; language learning; motivation
Résumé :
[en] Luxembourg is a trilingual country where residents communicate in Luxembourgish, French and German concurrently. Children therefore study these languages at primary school. In this paper I explore how six eight-year-old Luxembourgish children use and learn German, French and English in formal and informal settings over a period of one year. Their eagerness to learn and use German and English contrasted with their cautious and formal approach to the learning of French. My findings demonstrate that second language learning in a multilingual country is not an ‘automatic’ or ‘natural’ process but, rather, children’s language behaviour depends on their personal goals, interests, competence, confidence and understanding of what counts as appropriate language use. These factors are influenced by the formal approach to language learning at school.
Disciplines :
Langues & linguistique
Education & enseignement
Identifiants :
UNILU:UL-ARTICLE-2012-1136
Auteur, co-auteur :
KIRSCH, Claudine  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
Langue du document :
Anglais
Titre :
Young children learning new languages out of school.
Date de publication/diffusion :
2006
Titre du périodique :
International Journal of Multilingualism
ISSN :
1479-0718
Maison d'édition :
Sage
Volume/Tome :
3
Fascicule/Saison :
4
Pagination :
258-279
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 20 août 2013

Statistiques


Nombre de vues
284 (dont 6 Unilu)
Nombre de téléchargements
428 (dont 9 Unilu)

citations Scopus®
 
11
citations Scopus®
sans auto-citations
11
OpenCitations
 
8
citations OpenAlex
 
15

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu