Article (Périodiques scientifiques)
Lifting the curtain on motivation in exercise: Validation of two questionnaires for physical education and leisure time in French and German
Hutmacher, Djenna; Eckelt, Melanie; BUND, Andreas et al.
2021In Journal of Psychoeducational Assessment, 39 (5), p. 623-639
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
Hutmacher_Eckelt_Bund_Steffgen_2021_Journal of Psychoeducational Assessment.pdf
Postprint Éditeur (556.07 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
self-determination theory; motivation; physical education; measurement invariance; children; youth
Résumé :
[en] The increase of cross-cultural studies and intervention programs, based on the self-determination theory, highlights the urge for validated scales to ensure high-quality research, particularly in the domain of physical education. The present study aimed at evaluating the psychometric properties and measurement invariance of the revised Perceived Locus of Causality Scale (PLOC-R) in physical education and the Behavioral Regulation in Exercise Questionnaire (BREQ-II) during leisure-time translations from English into German and French among youth. Data obtained from 1808 Luxemburgish students supported the five-factor structure of the translated PLOC-R as well as for the BREQ-II and showed good internal reliability as well as concurrent, discriminant, and nomological validity. Measurement invariance analyses across the two languages revealed configural, metric, and partial scalar invariance for both questionnaires. The findings provide promising evidence for the reliability and validity of the translated PLOC-R and BREQ-II and support their use in cross-cultural and physical activity–related motivational research.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
Hutmacher, Djenna;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Behavioural and Cognitive Sciences
Eckelt, Melanie;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW)
BUND, Andreas ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW)
STEFFGEN, Georges ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Behavioural and Cognitive Sciences (DBCS)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Lifting the curtain on motivation in exercise: Validation of two questionnaires for physical education and leisure time in French and German
Titre traduit :
[de] Motivation für Sport und körperliche Aktivität: Validierung von zwei Fragebögen zum Sportunterricht und zur Freizeit in Französisch und Deutsch
Date de publication/diffusion :
2021
Titre du périodique :
Journal of Psychoeducational Assessment
ISSN :
0734-2829
Maison d'édition :
SAGE Publications, New York, Etats-Unis - New York
Volume/Tome :
39
Fascicule/Saison :
5
Pagination :
623-639
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Educational Sciences
Intitulé du projet de recherche :
PALUX
Organisme subsidiant :
University of Luxembourg - UL
Disponible sur ORBilu :
depuis le 13 janvier 2022

Statistiques


Nombre de vues
175 (dont 4 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
6
citations Scopus®
sans auto-citations
5
OpenCitations
 
2
citations OpenAlex
 
7
citations WoS
 
5

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu