Article (Périodiques scientifiques)
Developing children’s language learner strategies at primary school.
KIRSCH, Claudine
2012In Education 3-13. Special Issue: What can primary languages offer the curriculum?, 40 (4), p. 379-399
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Educ3-13AAM version.doc
Postprint Auteur (119.81 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
strategies; experiences; primary school; sociocultural theory
Résumé :
[en] This article discusses the strategy repertoires and strategy development of six English children who learned foreign languages at primary school. My study differs from mainstream research, in that it focuses on young children and on the development of their strategies, draws on sociocultural theory and uses ethnographic methods. My findings show that the six children developed a range of strategies over the course of a calendar year in spite of receiving no direct strategy instruction. The primary classroom encouraged learner autonomy and stimulated children to reflect on their learning which, in turn, enabled them to refine their strategies.
Disciplines :
Education & enseignement
Langues & linguistique
Identifiants :
UNILU:UL-ARTICLE-2012-1125
Auteur, co-auteur :
KIRSCH, Claudine  ;  Goldsmiths
Langue du document :
Anglais
Titre :
Developing children’s language learner strategies at primary school.
Date de publication/diffusion :
2012
Titre du périodique :
Education 3-13. Special Issue: What can primary languages offer the curriculum?
ISSN :
0300-4279
Maison d'édition :
Taylor & Francis
Volume/Tome :
40
Fascicule/Saison :
4
Pagination :
379-399
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 20 août 2013

Statistiques


Nombre de vues
302 (dont 6 Unilu)
Nombre de téléchargements
546 (dont 4 Unilu)

citations Scopus®
 
16
citations Scopus®
sans auto-citations
16
OpenCitations
 
2
citations OpenAlex
 
15

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu