Article (Périodiques scientifiques)
Institutional characteristics of education systems and inequalities—Introduction II. International Journal of Comparative Sociology
Gross, Christiane; Zapfe, Laura; HADJAR, Andreas
2021In International Journal of Comparative Sociology, early online
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
Gross_et al_2021_Intr2_special issue_IJCS.pdf
Preprint Auteur (111.76 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Education system; social inequality; standardization; stratification; tracking
Résumé :
[en] The second special issue of International Journal of Comparative Sociology (IJCS) on the role of education systems as institutional settings on the reproduction of inequalities includes three papers that focus on stratification of the education system as key driver of educational inequalities, the role of digital inequalities in the school and beyond, as well as how students navigate through the institutional setting of the Taiwanese education system. While we already elaborated on the research program, conceptual framework, and methodological challenges in the first introduction (published in January 2021), we will deal with the current state-of-research in this second introduction.
Disciplines :
Education & enseignement
Sociologie & sciences sociales
Auteur, co-auteur :
Gross, Christiane
Zapfe, Laura
HADJAR, Andreas  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Institutional characteristics of education systems and inequalities—Introduction II. International Journal of Comparative Sociology
Titre traduit :
[en] Institutional characteristics of education systems and inequalities—Introduction II. International Journal of Comparative Sociology
Date de publication/diffusion :
2021
Titre du périodique :
International Journal of Comparative Sociology
ISSN :
0020-7152
Maison d'édition :
SAGE Publications, New York, Etats-Unis - New York
Volume/Tome :
early online
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Educational Sciences
URL complémentaire :
Disponible sur ORBilu :
depuis le 14 décembre 2021

Statistiques


Nombre de vues
83 (dont 5 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
7
citations Scopus®
sans auto-citations
4
OpenCitations
 
0
citations OpenAlex
 
2
citations WoS
 
6

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu