Présentation scientifique dans des universités ou centres de recherche (Présentations scientifiques dans des universités ou centres de recherche)
Analogical Transfer despite Misleading Information in 2.5-5.5-year-olds
BOBROWICZ, Katarzyna
2021
 

Documents


Texte intégral
LuxERA_ERC_2021_booklet_final.pdf
Postprint Éditeur (520.43 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
multilingualism; chldren; analogical transfer
Résumé :
[en] Analogical transfer is a pivotal skill early in life and has been repeatedly investigated by developmental psychologists. Recently, it was shown that already 2.5-year-olds are capable of such transfers, even with a 24-hour delay between two analogical situations [1; cf. 2, 3]. This ability, however, is poorly reflected in early curricula, failing to build upon early problem- solving flexibility. In this study, analogical transfer of relevant information despite irrelevant, distracting or misleading information is investigated in 2.5- to 5.5-year-olds. Children participate in a play session at day-care facilities and preschools, where they attempt to transfer relevant tool-use knowledge across two analogical problems despite a distracting or a misleading problem solved in between. Preliminary results suggest that 2.5-to-5.5-year-olds are capable of discarding both distracting and misleading information in analogical transfers. Further data collection should show whether this ability correlates with general intelligence, executive function, and bi-/multilingualism.
Disciplines :
Sciences sociales & comportementales, psychologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Auteur, co-auteur :
BOBROWICZ, Katarzyna  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Behavioural and Cognitive Sciences (DBCS)
Langue du document :
Anglais
Titre :
Analogical Transfer despite Misleading Information in 2.5-5.5-year-olds
Date de publication/diffusion :
11 novembre 2021
Nom de la manifestation :
LuxERA 2021 emerging researchers’ conference
Organisateur de la manifestation :
LuxERA
Lieu de la manifestation :
Esch-sur-Alzette, Luxembourg
Date de la manifestation :
10/11/2021 to 11/11/2021
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 07 décembre 2021

Statistiques


Nombre de vues
130 (dont 9 Unilu)
Nombre de téléchargements
1 (dont 1 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu