Article (Périodiques scientifiques)
Toward Better Tasks in Sustainability Education: Search for New Approaches on Online Platforms
ANDERSEN, Katja Natalie
2021In Global Journal of Science Frontier Research, 21 (5), p. 1-6
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Andersen_2021_Toward Better Tasks in Sustainability Education_Search for New Approaches on Online Platforms.pdf
Postprint Éditeur (10.31 MB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
sustainability education; task development; primary science education; sustainable development goals
Résumé :
[en] The O-TAPSE study deals with the question to what extent the sustainable development goals (SDGs) formulated by the UN (2015) are addressed in the latest online tasks for primary science education. The tasks of three online platforms were evaluated by four primary school teachers with regard to the occurrence of content on the SDGs. The results of the study and their analysis show a clear need for action to further implement these contents in online tasks.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
ANDERSEN, Katja Natalie  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Toward Better Tasks in Sustainability Education: Search for New Approaches on Online Platforms
Date de publication/diffusion :
2021
Titre du périodique :
Global Journal of Science Frontier Research
ISSN :
0975-5896
eISSN :
2249-4626
Maison d'édition :
Global Journals, Massachusetts, Etats-Unis - Massachusetts
Titre particulier du numéro :
Environment & Earth Science
Volume/Tome :
21
Fascicule/Saison :
5
Pagination :
1-6
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Intitulé du projet de recherche :
O-TAPSE (Online Tasks in Primary Science Education)
Disponible sur ORBilu :
depuis le 08 septembre 2021

Statistiques


Nombre de vues
193 (dont 21 Unilu)
Nombre de téléchargements
4 (dont 4 Unilu)

citations OpenAlex
 
0

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu