Article (Périodiques scientifiques)
Smarter charging: Power allocation accounting for travel time of electric vehicle drivers
FRIDGEN, Gilbert; Thimmel, Markus; WEIBELZAHL, Martin et al.
2021In Transportation Research. Part D, Transport and Environment, 97, p. 102916
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Détails



Mots-clés :
Electric mobility; Smart charging; Power allocation; Utility; Travel time
Résumé :
[en] Growing electric vehicle (EV) dissemination will increase charging infrastructure installation at home. Similar daily routines are associated with high peak loads due to simultaneous EV charging. However, predominantly residential power transmission is not designed for such high loads, yielding charging bottlenecks and restricting future charging at home. Addressing such bottleneck situations and including the EV driver perspective, we introduce a power allocation mechanism that considers the total travel time of the upcoming trip, consisting of actual driving time and time required for charging externally (including the detour to public charging facilities). Assuming that travel time generally negatively correlates with EV driver utility, our optimization model maximizes the resulting utility of EV drivers. Avoiding unnecessary external charging stops due to an insufficient state of charge at the time of departure, our approach generates travel time savings that increase overall EV driver utility. We illustrate our approach using exemplary cases.
Centre de recherche :
- Interdisciplinary Centre for Security, Reliability and Trust (SnT) > Other
Disciplines :
Sciences informatiques
Gestion des systèmes d’information
Auteur, co-auteur :
FRIDGEN, Gilbert  ;  University of Luxembourg > Interdisciplinary Centre for Security, Reliability and Trust (SNT) > FINATRAX
Thimmel, Markus
WEIBELZAHL, Martin ;  University of Luxembourg > Interdisciplinary Centre for Security, Reliability and Trust (SNT) > FINATRAX
Wolf, Linda
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Smarter charging: Power allocation accounting for travel time of electric vehicle drivers
Date de publication/diffusion :
2021
Titre du périodique :
Transportation Research. Part D, Transport and Environment
ISSN :
1361-9209
eISSN :
1879-2340
Maison d'édition :
Elsevier, Royaume-Uni
Volume/Tome :
97
Pagination :
102916
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Security, Reliability and Trust
Sustainable Development
Projet FnR :
FNR13342933 - Paypal-fnr Pearl Chair In Digital Financial Services, 2019 (01/01/2020-31/12/2024) - Gilbert Fridgen
Organisme subsidiant :
FNR - Fonds National de la Recherche
Disponible sur ORBilu :
depuis le 29 juillet 2021

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