Article (Périodiques scientifiques)
Holo Study – Mixed Reality Framework for Industrial Engineering Education and Training
MINOUFEKR, Meysam; PLAPPER, Peter
2020In Trends in Technical & Scientific Research, 4 (5), p. 0131-0135
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
2020_JP.pdf
Postprint Éditeur (595.44 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Hololens; Augmented Reality; Work instruction
Résumé :
[en] Nowadays, students struggle with understanding complex production processes and kinematics of machine tools and robots. While professors mostly have been dealing with these subjects for many years, students have only short time to be introduced to the complex nature of these topics. Mixed Reality allows students to engage hands-on in their subjects to reach new dimensions of understanding. Making challenging topics for students accessible by creating a more visual and tactile experience. The applications for entertainment and gaming are off the charts, but the implications for augmented reality in education and science are also undoubtedly massive. The project focusses on making education as interactive as possible, which helps both, teachers and students receive a unique tool for communicating phenomena and processes that are difficult to describe verbally. As a result, a complex knowledge becomes simple, an involvement of students grows, the quality of education increases
Disciplines :
Ingénierie, informatique & technologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Auteur, co-auteur :
MINOUFEKR, Meysam ;  University of Luxembourg > Faculty of Science, Technology and Medicine (FSTM) > Department of Engineering (DoE)
PLAPPER, Peter ;  University of Luxembourg > Faculty of Science, Technology and Medicine (FSTM) > Department of Engineering (DoE)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Holo Study – Mixed Reality Framework for Industrial Engineering Education and Training
Date de publication/diffusion :
18 décembre 2020
Titre du périodique :
Trends in Technical & Scientific Research
ISSN :
2641-8355
Maison d'édition :
Juniper
Volume/Tome :
4
Fascicule/Saison :
5
Pagination :
0131-0135
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Computational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 06 avril 2021

Statistiques


Nombre de vues
416 (dont 10 Unilu)
Nombre de téléchargements
150 (dont 8 Unilu)

citations OpenAlex
 
2

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu