Ouvrage publié en tant qu’auteur, traducteur, etc. (Ouvrages)
Peripheries at the Centre. Borderland Schooling in Interwar Europe.
VENKEN, Machteld
2021Berghahn
 

Documents


Texte intégral
9781789209693_OA.pdf
Postprint Éditeur (5.67 MB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Educational Studies; 20th Century to Present; Central and Eastern Europe
Résumé :
[en] Following the Treaty of Versailles, European nation-states were faced with the challenge of instilling national loyalty in their new borderlands, in which fellow citizens often differed dramatically from one another along religious, linguistic, cultural, or ethnic lines. Peripheries at the Centre compares the experiences of schooling in Upper Silesia in Poland and Eupen, Sankt Vith, and Malmedy in Belgium — border regions detached from the German Empire after the First World War. It demonstrates how newly configured countries envisioned borderland schools and language learning as tools for realizing the imagined peaceful Europe that underscored the political geography of the interwar period.
Centre de recherche :
- Luxembourg Centre for Contemporary and Digital History (C2DH) > Contemporary History of Luxembourg (LHI)
Disciplines :
Histoire
Auteur, co-auteur :
VENKEN, Machteld ;  University of Luxembourg > Luxembourg Centre for Contemporary and Digital History (C2DH) > Contemporary History of Luxembourg
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Peripheries at the Centre. Borderland Schooling in Interwar Europe.
Date de publication/diffusion :
mars 2021
Maison d'édition :
Berghahn
ISBN/EAN :
978-1-78920-967-9
Disponible sur ORBilu :
depuis le 31 mars 2021

Statistiques


Nombre de vues
332 (dont 9 Unilu)
Nombre de téléchargements
396 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
10
citations Scopus®
sans auto-citations
6

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu