Contribution à des ouvrages collectifs (Parties d’ouvrages)
Examining Gender (In-)Equality in German Engineering: Considering the Importance of Interest, Perceptions, and Choice
DUSDAL, Jennifer; Fernandez, Frank
2021In Ro, Hyun Kyoung; Fernandez, Frank; House, Brittany (Eds.) Gender Equity in STEM in Higher Education: International Perspectives on Policy, Institutional Culture, and Individual Choice
 

Documents


Texte intégral
DusdalFernandez2021_GenderIneqInGermanEngineering.pdf
Postprint Éditeur (227.79 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
STEM; engineering; Germany; leaky pipeline; educational decisions; science capacity
Résumé :
[en] Germany leads Europe in producing and publishing STEM scholarship. We consider how Germany’s higher education prepares its STEM workforce with a focus on ways gender inequality persists in undergraduate engineering education. In this chapter, we analyse panel data from the German Centre for Higher Education Research and Science Studies (DZHW) to examine the interests, perceptions, and choices of women who ultimately decide not to study engineering. We identify reasons why women may choose not to pursue engineering education and offer implications for recruiting women into engineering. Finally, we highlight promising policies and practices to attract women into STEM.
Disciplines :
Ingénierie, informatique & technologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Sociologie & sciences sociales
Auteur, co-auteur :
DUSDAL, Jennifer ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
Fernandez, Frank;  The University of Mississippi
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Examining Gender (In-)Equality in German Engineering: Considering the Importance of Interest, Perceptions, and Choice
Date de publication/diffusion :
juillet 2021
Titre de l'ouvrage principal :
Gender Equity in STEM in Higher Education: International Perspectives on Policy, Institutional Culture, and Individual Choice
Auteur, co-auteur :
Ro, Hyun Kyoung
Fernandez, Frank
House, Brittany
Maison d'édition :
Routledge, New York, Etats-Unis
ISBN/EAN :
978-0-367-51293-4
Collection et n° de collection :
Routledge Research in STEM Education
Pagination :
121-139
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 03 février 2021

Statistiques


Nombre de vues
275 (dont 24 Unilu)
Nombre de téléchargements
369 (dont 5 Unilu)

citations Scopus®
 
0
citations Scopus®
sans auto-citations
0
citations OpenAlex
 
0

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu