Pas de texte intégral
Communication orale non publiée/Abstract (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
A professional development course in translanguaging: Teachers’ beliefs and attitudes
ALEKSIC, Gabrijela; BEBIĆ, Džoen Dominique
2020AILA World Congress, Groningen, the Netherlands.
 

Documents


Texte intégral
Aucun document disponible.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
translanguaging; training; preschool teachers
Résumé :
[en] To support preschool teachers with applying the new law that declared multilingual education mandatory in Luxembourg, we offer a professional development course in translanguaging. Our first goal is to address teachers’ negative attitudes and beliefs towards children’s multilingualism, proficiency in their home languages, and teachers’ use of French and English.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
ALEKSIC, Gabrijela  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Behavioural and Cognitive Sciences (DBCS)
BEBIĆ, Džoen Dominique ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Behavioural and Cognitive Sciences (DBCS)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
A professional development course in translanguaging: Teachers’ beliefs and attitudes
Date de publication/diffusion :
août 2020
Nom de la manifestation :
AILA World Congress, Groningen, the Netherlands.
Organisateur de la manifestation :
POSTPONED to 2021
Lieu de la manifestation :
Groningen, Pays-Bas
Date de la manifestation :
15-08-2020 to 20-08-2020
Manifestation à portée :
International
Focus Area :
Educational Sciences
Projet FnR :
FNR12637907 - Translanguaging Programme For Teachers Working With Language Minority Preschool Children In Luxembourg, 2018 (01/02/2019-31/07/2021) - Gabrijela Aleksic
Intitulé du projet de recherche :
TRANSLA
Organisme subsidiant :
FNR - Fonds National de la Recherche
Disponible sur ORBilu :
depuis le 28 janvier 2021

Statistiques


Nombre de vues
116 (dont 2 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu