Pas de texte intégral
Présentation scientifique dans des universités ou centres de recherche (Présentations scientifiques dans des universités ou centres de recherche)
Performing a historical re-enactment: the making of a 16mm home movie
VAN DER HEIJDEN, Tim
2020
 

Documents


Texte intégral
Aucun document disponible.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
performativity; historical re-enactment; analogue film
Résumé :
[en] In this presentation, I will “perform” the making of a 16mm home movie based on my media archaeological experiments with an original Ciné-Kodak film camera from 1930. A split screen montage shows the recorded analogue film fragments besides footage that illustrates the process of making the film captured by my documentation equipment, including a digital video camera, GoPro and 360 degree camera. My contribution aims to discuss and re-evaluate the performative nature of media archaeological experiments, and how digital (documentation) tools enable new forms of presentation, explication and dissemination of historical tacit knowledge in early-twentieth century amateur filmmaking.
Centre de recherche :
- Luxembourg Centre for Contemporary and Digital History (C2DH) > Digital History & Historiography (DHI)
Disciplines :
Histoire
Auteur, co-auteur :
VAN DER HEIJDEN, Tim ;  University of Luxembourg > Luxembourg Centre for Contemporary and Digital History (C2DH) > Digital History and Historiography
Langue du document :
Anglais
Titre :
Performing a historical re-enactment: the making of a 16mm home movie
Date de publication/diffusion :
18 décembre 2020
Nom de la manifestation :
Performing Media Archaeological Experiments
Lieu de la manifestation :
Belval, Luxembourg
Date de la manifestation :
18-12-2020
Manifestation à portée :
International
Projet FnR :
FNR12703137 - Doing Experimental Media Archaeology: Theory & Practice, 2018 (01/09/2019-31/08/2022) - Andreas Fickers
Disponible sur ORBilu :
depuis le 21 décembre 2020

Statistiques


Nombre de vues
155 (dont 4 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu