Communication publiée dans un ouvrage (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Fostering process skills with the educational technology software MathemaTIC in elementary schools
Haas, Ben; KREIS, Yves; Lavicza, Zsolt
2020In Donevska-Todorova, Ana; Faggiano, Eleonora; Trgalova, Jana et al. (Eds.) Proceedings of the 10th ERME TOPIC CONFERENCE (ETC10) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA)
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Haas et al. - 2020 - Fostering process skills with the educational tech.pdf
Postprint Éditeur (2.02 MB)
Télécharger
Annexes
Presentation.pdf
(571.25 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
educational technology; process skills; elementary school; mathematics; problem-solving
Résumé :
[en] This study reports the use of automated tutoring and scaffolding implemented in the module “arithmetic word problem” in the educational technology software MathemaTIC in grade 3 (age 8 to 10). We examined 246 students with access to MathemaTIC and receiving tutoring and scaffolding through a one-to-one learning setting with this technology. The control group (n=226) had access to the same learning tasks and worked with paper-and-pencil without MathemaTIC but with their teachers. Results showed that the experimental group finished with higher outcome scores than the control group. This paper will outline the study and attempts to explain these results.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
Haas, Ben
KREIS, Yves  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW)
Lavicza, Zsolt
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Fostering process skills with the educational technology software MathemaTIC in elementary schools
Date de publication/diffusion :
17 septembre 2020
Nom de la manifestation :
10th ERME Topic Conference (ETC10) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA)
Organisateur de la manifestation :
Johannes Kepler University
Lieu de la manifestation :
Online, Autriche
Date de la manifestation :
2020-09-16 to 2020-09-18
Manifestation à portée :
International
Titre de l'ouvrage principal :
Proceedings of the 10th ERME TOPIC CONFERENCE (ETC10) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA)
Editeur scientifique :
Donevska-Todorova, Ana
Faggiano, Eleonora
Trgalova, Jana
Lavicza, Zsolt
Weinhandl, Robert
Clark-Wilson, Alison
Weigand, Hans-Georg
Maison d'édition :
Johannes Kepler University, Linz, Autriche
ISBN/EAN :
978-3-9504630-5-7
Pagination :
199-206
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 23 octobre 2020

Statistiques


Nombre de vues
180 (dont 7 Unilu)
Nombre de téléchargements
152 (dont 2 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu