Communication publiée dans un ouvrage (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Reading Aloud in Human-Computer Interaction: How Spatial Distribution of Digital Text Units at an Interactive Tabletop Contributes to the Participants’ Shared Understanding
HEUSER, Svenja; AREND, Béatrice; SUNNEN, Patrick
2020In Staphanidis, Constantine; Kurosu, Masaaki; Degen, Helmut et al. (Eds.) HCI International 2020 - Late Breaking Papers: Multimodality and Intelligence
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Heuser_Arend_Sunnen_2020_Chapter_Reading_Aloud_in_HCI.pdf
Postprint Éditeur (3.5 MB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Reading aloud; Interactive tabletop; Collaboration; Conversation analysis; Interface design
Résumé :
[en] This paper is concerned with how the spatial distribution of written informings in a serious game activity at an interactive tabletop (ITT) induces participants to read aloud interactionally relevant information to each other in the process of co-constructing a shared understanding. Engaging in an unfamiliar game activity, the participants are all equally dependent on written informings from the interface that serve as a game manual and provide crucial information for jointly achieving the game task(s). When it comes to making use of these written informings, we find the participants to read them aloud, making them accountable within the group. Our findings from multimodal video analysis of two reading-aloud cases suggest that the written informing’s directionality and distribution (here, either designed as ‘distributed’ or ‘shared’ among the interface) regulate the participants’ access to information. And that participants who cannot visually access the information they are interested in reading (aloud) co-organize fine-grained joint successive actions build on and actualized by read-aloud utterances. These joint actions allow them to align their orientation and share their understanding of game activity-relevant content.
Disciplines :
Sciences sociales & comportementales, psychologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Auteur, co-auteur :
HEUSER, Svenja ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
AREND, Béatrice  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
SUNNEN, Patrick  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Reading Aloud in Human-Computer Interaction: How Spatial Distribution of Digital Text Units at an Interactive Tabletop Contributes to the Participants’ Shared Understanding
Date de publication/diffusion :
2020
Nom de la manifestation :
22nd International Conference on Human-Computer Interaction
Lieu de la manifestation :
Copenhagen, Danemark
Date de la manifestation :
from 19-07-2020 to 24-07-2020
Manifestation à portée :
International
Titre de l'ouvrage principal :
HCI International 2020 - Late Breaking Papers: Multimodality and Intelligence
Auteur, co-auteur :
Staphanidis, Constantine
Kurosu, Masaaki
Degen, Helmut
Reinerman-Jones, Lauren
Maison d'édition :
Springer, Cham, Suisse
ISBN/EAN :
978-3-030-60116-4
Collection et n° de collection :
Lecture Notes in Computer Science, volume 12424
Pagination :
117-134
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Computational Sciences
Projet FnR :
FNR11632733 - Overcoming Breakdowns In Teams With Interactive Tabletops, 2017 (01/09/2018-28/02/2022) - Patrick Sunnen
Intitulé du projet de recherche :
ORBIT - Overcoming Breakdowns in Teams with Interactive Tabletops
Organisme subsidiant :
FNR - Fonds National de la Recherche
Disponible sur ORBilu :
depuis le 20 octobre 2020

Statistiques


Nombre de vues
220 (dont 8 Unilu)
Nombre de téléchargements
111 (dont 2 Unilu)

citations Scopus®
 
3
citations Scopus®
sans auto-citations
2
OpenCitations
 
0
citations OpenAlex
 
2

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu