Article (Scientific journals)
Intersektionalität in der Sonderpädagogik. Perspektiven für die Analyse der Wechselbeziehungen von Behinderung und anderen Ungleichheitsdimensionen
Hinni, Chantal; Zurbriggen, Carmen
2018In Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbarsgebiete, 87 (2), p. 167-172
Peer reviewed
 

Files


Full Text
JA_Hinni_Zurbriggen_2018.pdf
Publisher postprint (103.75 kB)
Request a copy

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
intersectionality; disability
Disciplines :
Social & behavioral sciences, psychology: Multidisciplinary, general & others
Author, co-author :
Hinni, Chantal
Zurbriggen, Carmen ;  University of Luxembourg
External co-authors :
yes
Language :
German
Title :
Intersektionalität in der Sonderpädagogik. Perspektiven für die Analyse der Wechselbeziehungen von Behinderung und anderen Ungleichheitsdimensionen
Alternative titles :
[en] Intersectionality in special education. Perspectives for the analysis of the interactions of disability and other dimensions of inequalit
Publication date :
2018
Journal title :
Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbarsgebiete
Special issue title :
Intersektionalität in der Sonderpädagogik
Volume :
87
Issue :
2
Pages :
167-172
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBilu :
since 11 September 2020

Statistics


Number of views
93 (1 by Unilu)
Number of downloads
5 (0 by Unilu)

OpenCitations
 
3

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu