No full text
Contribution to collective works (Parts of books)
Schwimmen oder treiben – Sinken oder untergehen: Die fachliche und semantische Bedeutung von Sprache im naturwissenschaftlich-orientierten Sachunterricht
Peschel, Markus; Neuböck-Hubinger, Brigitte; Andersen, Katja Natalie
2021In Franz, Ute; Haltenberger, Melanie; Hartinger, Andreas et al. (Eds.) Sache und Sprache. Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts
Peer reviewed
 

Files


Full Text
No document available.

Send to



Details



Keywords :
science education; language; semantics; content
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Peschel, Markus
Neuböck-Hubinger, Brigitte
Andersen, Katja Natalie  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
External co-authors :
yes
Language :
German
Title :
Schwimmen oder treiben – Sinken oder untergehen: Die fachliche und semantische Bedeutung von Sprache im naturwissenschaftlich-orientierten Sachunterricht
Alternative titles :
[en] Swimming or drifting - sinking or afloating: The technical and semantic significance of language in science teaching
Publication date :
2021
Main work title :
Sache und Sprache. Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts
Main work alternative title :
[en] Object and language: problems and prospects of primary science education
Author, co-author :
Franz, Ute
Haltenberger, Melanie
Hartinger, Andreas
Kantreiter, Julia
Michalik, Kerstin
Publisher :
Klinkhardt, Bad Heilbrunn, Germany
ISBN/EAN :
9783781524323
Collection name :
GDSU Jahresband 2020
Pages :
63-71
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Available on ORBilu :
since 16 June 2020

Statistics


Number of views
259 (11 by Unilu)
Number of downloads
0 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu