Paper published in a book (Scientific congresses, symposiums and conference proceedings)
Mesurer les croyances des parents d'enfants du préscolaire à propos du développement des premières compétences numériques et de l'engagement parental?
Tazouti, Youssef; DIERENDONCK, Christophe; Tinnes-Vigne, Mélanie et al.
2018In Demeuse, Marc; MILMEISTER, Marianne; Weis, Christiane (Eds.) L'évaluation en éducation et en formaiton face aux trasformations des sociétes contemporaines. Actes du 30e colloque de l'Admée-Europe.
Peer reviewed
 

Files


Full Text
ADMEE 2018 - présentation outils famille - Tazouti et al. - VF.ppt
Publisher postprint (1.8 MB)
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Home numeracy; Parental involvement; preschool
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Tazouti, Youssef
DIERENDONCK, Christophe  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Tinnes-Vigne, Mélanie
Baye, Ariane
PONCELET, Débora ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
External co-authors :
yes
Language :
French
Title :
Mesurer les croyances des parents d'enfants du préscolaire à propos du développement des premières compétences numériques et de l'engagement parental?
Publication date :
2018
Event name :
Colloque de l'Admée-Europe
Event organizer :
University of Luxembourg
Event place :
Esch-Belval, Luxembourg
Event date :
10-01-2019 to 12-01-2018
Audience :
International
Main work title :
L'évaluation en éducation et en formaiton face aux trasformations des sociétes contemporaines. Actes du 30e colloque de l'Admée-Europe.
Author, co-author :
Demeuse, Marc
MILMEISTER, Marianne 
Weis, Christiane
Publisher :
University of Luxembourg, Esch-Belval, Luxembourg
Pages :
192-195
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBilu :
since 18 January 2020

Statistics


Number of views
74 (5 by Unilu)
Number of downloads
133 (2 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu