Article (Périodiques scientifiques)
The Discourse of German Geisteswissenschaftliche Pädagogik - A Contextual Reconstruction
TRÖHLER, Daniel
2003In Paedagogica Historica, XXXIX (6), p. 759-778
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Tröhler_The discourse of German Geisteswissenschaftliche Pädagogik – A contextual reconstruction.pdf
Postprint Éditeur (114.42 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Geisteswissenschaftliche Pädagogik; Bildung; German Geist
Résumé :
[en] The framework of German educational discourse of the twentieth century is so-called geisteswissenschaftliche Pädagogik, or education as one of the humanities or arts rather than as a science. It triumphed around 1925 in the second half of the Weimar Republic. This article outlines in three steps the core elements of this educational discourse.
Disciplines :
Education & enseignement
Identifiants :
UNILU:UL-ARTICLE-2009-616
Auteur, co-auteur :
TRÖHLER, Daniel ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
The Discourse of German Geisteswissenschaftliche Pädagogik - A Contextual Reconstruction
Date de publication/diffusion :
2003
Titre du périodique :
Paedagogica Historica
ISSN :
0030-9230
Maison d'édition :
Routledge
Volume/Tome :
XXXIX
Fascicule/Saison :
6
Pagination :
759-778
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 23 juillet 2013

Statistiques


Nombre de vues
255 (dont 0 Unilu)
Nombre de téléchargements
629 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
35
citations Scopus®
sans auto-citations
26
OpenCitations
 
19
citations OpenAlex
 
36

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu