Other (Diverse speeches and writings)
Paradox: Mehr Bildung, weniger Gleichheit
Powell, Justin J W
2019
 

Files


Full Text
Powell2019_ParadoxMehrBildungWenigerGleichheit_science.ORF.at.20191008.pdf
Publisher postprint (120.36 kB)
Download
Annexes
Exoplaneten, Urknall und Bildung, 8.10. | 7 Tage Ö1.pdf
(74.14 kB)
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Education; Social Progress; Expansion
Abstract :
[en] Bildung für sozialen Fortschritt: Wie wirkt sich ein Mehr an Bildung auf eine Gesellschaft aus? Dieser Frage widmete sich eine Tagung am Institut für Höhere Studien in Wien. In den vergangenen Jahrzenten ist der Bildungsstand weltweit gestiegen und geht mit einem längeren, gesünderen Leben, einer höheren Produktivität und mehr zivilgesellschaftlichem Engagement einher. Gleichzeitig kann Bildung die soziale Ungleichheit verschärfen. Gestaltung: Julia Geistberger Mit: Justin Powell, Bildungssoziologe Universität Luxemburg Redaktion: Barbara Daser
Research center :
- Education, Culture, Cognition & Society (ECCS) > Institute of Education & Society (InES)
Disciplines :
Sociology & social sciences
Education & instruction
Author, co-author :
Powell, Justin J W  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Language :
German
Title :
Paradox: Mehr Bildung, weniger Gleichheit
Alternative titles :
[en] Paradox: More Education, Less Equality
Publication date :
08 October 2019
Number of pages :
2
Focus Area :
Educational Sciences
Name of the research project :
R-AGR-0221 - IRP14 - EDRESGOV (20140901-20180930) - POWELL Justin J W
Available on ORBilu :
since 11 October 2019

Statistics


Number of views
232 (6 by Unilu)
Number of downloads
97 (1 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu