Article (Périodiques scientifiques)
Applying social production function theory to benefits of schooling: the concept of values of education
Scharf, Jan; HADJAR, Andreas; GRECU, Alyssa Laureen
2019In British Journal of Sociology of Education, 40 (7), p. 847-867
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
Scharf_Hadjar_Grecu_2019_Applying social production function theory to benefits of schooling_VoE_BJSE.pdf
Postprint Éditeur (1.16 MB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
educational inequalities; values of education; social production function theory
Résumé :
[en] Many approaches to explaining educational inequalities relate explicitly and implicitly to benefits of education, and rational choice theories in particular consider monetary benefits. We specify a concept of the value of education that allows for an empirical analysis of educational benefits, considering both monetary and non-monetary dimensions (instrumental goals) outlined in social production function theory. Our objectives include introducing a sound theoretical framework, the validation of an empirical measurement instrument and an analysis of the differences between certain dimensions of educational values structured by social origin, gender and immigrant background. Analyses are based on a two-wave panel study (SASAL-School Alienation in Switzerland and Luxembourg) carried out in secondary schools in Luxembourg and Switzerland. We distinguish four dimensions within the concept of values of education: stimulation, comfort/status, behavioural confirmation and affection. The different dimensions of the value of education are influenced by gender and immigrant backgrounds in both national settings.
Disciplines :
Education & enseignement
Sociologie & sciences sociales
Auteur, co-auteur :
Scharf, Jan
HADJAR, Andreas  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
GRECU, Alyssa Laureen ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Applying social production function theory to benefits of schooling: the concept of values of education
Date de publication/diffusion :
2019
Titre du périodique :
British Journal of Sociology of Education
ISSN :
0142-5692
eISSN :
1465-3346
Maison d'édition :
Carfax Publishing, Royaume-Uni
Volume/Tome :
40
Fascicule/Saison :
7
Pagination :
847-867
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Educational Sciences
Projet FnR :
FNR9857103 - School Alienation In Switzerland And Luxembourg, 2014 (01/09/2015-31/08/2019) - Andreas Hadjar
Intitulé du projet de recherche :
SASAL - School Alienation in Switzerland and Luxembourg
Organisme subsidiant :
FNR - Fonds National de la Recherche
SNSF - Swiss National Science Foundation
Disponible sur ORBilu :
depuis le 24 avril 2019

Statistiques


Nombre de vues
171 (dont 7 Unilu)
Nombre de téléchargements
6 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
11
citations Scopus®
sans auto-citations
7
OpenCitations
 
3
citations OpenAlex
 
18
citations WoS
 
8

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu