Article (Périodiques scientifiques)
Taking Their Place: Educational Expansion and Inequality of Educational Opportunities—A Gendered Perspective
BAR-HAIM, Eyal; BLANK, Carmel; Rotman, Assaf
2018In Higher Education Policy
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
Bar-Haim2018_Article_TakingTheirPlaceEducationalExp.pdf
Postprint Éditeur (925.81 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
MMI; Israel; Persistent inequality; Intersectionality
Résumé :
[en] Educational expansion and gender differences in educational attainment have both been studied in various contexts, but their interdependence has rarely been examined, and even then, yielded conflicting results. We focus on the expansion of tertiary education in Israel resulting from several reforms introduced in the mid-1990s and ask two questions: (a) How did educational expansion affect inequality of opportunity (IEO)? (b) Did the effect of educational expansion differ between men and women? Based on the Israeli census, we examine changes in IEO between 1995 and 2008 across all levels of education. We find that women from lower socioeconomic background were the main beneficiaries of the expansion, especially at the MA+ level. Several explanations for these findings are discussed.
Disciplines :
Sociologie & sciences sociales
Auteur, co-auteur :
BAR-HAIM, Eyal ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
BLANK, Carmel;  Tel Aviv University
Rotman, Assaf;  Tel Aviv University
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Taking Their Place: Educational Expansion and Inequality of Educational Opportunities—A Gendered Perspective
Date de publication/diffusion :
21 novembre 2018
Titre du périodique :
Higher Education Policy
ISSN :
0952-8733
eISSN :
1740-3863
Maison d'édition :
Palgrave Macmillan, Royaume-Uni
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Educational Sciences
Intitulé du projet de recherche :
IMCHILD
Organisme subsidiant :
FNR - Fonds National de la Recherche
Disponible sur ORBilu :
depuis le 24 décembre 2018

Statistiques


Nombre de vues
204 (dont 6 Unilu)
Nombre de téléchargements
1 (dont 1 Unilu)

citations Scopus®
 
5
citations Scopus®
sans auto-citations
3
OpenCitations
 
2
citations OpenAlex
 
5
citations WoS
 
5

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu