Communication publiée dans un ouvrage (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Digital inequality among U.S. Latinos: What do we know? What do we want to know?
RIVAS, Salvador
2008In Williams, Kate (Ed.) Understanding and Implementing Local Community Use of Information Technology
 

Documents


Texte intégral
eChicago2007_SRivas.pdf
Postprint Éditeur (254.79 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Computer ownership; Digital divide; minority communities
Résumé :
[en] Chapter discredits the idea that most Americans are online, pointing out that African Americans and Latinos are 1/3 as likely to have a computer at home, are less employed so less online at work, and Latino immigrants may not be aware of community resources like public access computers at the library. The chapter also describes past and present ideas as to why this difference persists.
Disciplines :
Bibliothéconomie & sciences de l’information
Auteur, co-auteur :
RIVAS, Salvador  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Digital inequality among U.S. Latinos: What do we know? What do we want to know?
Date de publication/diffusion :
28 mars 2008
Nom de la manifestation :
eChicago 2007
Organisateur de la manifestation :
Dominican University Graduate School of Library and Information Science
Lieu de la manifestation :
River Forest, Illinois, Etats-Unis
Date de la manifestation :
20-04-2007
Sur invitation :
Oui
Titre de l'ouvrage principal :
Understanding and Implementing Local Community Use of Information Technology
Editeur scientifique :
Williams, Kate
Maison d'édition :
Dominican University GSLIS and University of Illinois GSLIS
ISBN/EAN :
0-87845-126-9
Collection et n° de collection :
Proceedings of the inaugural eChicago symposium
Pagination :
36-42
Focus Area :
Educational Sciences
URL complémentaire :
Disponible sur ORBilu :
depuis le 05 novembre 2018

Statistiques


Nombre de vues
155 (dont 0 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu