Article (Périodiques scientifiques)
Population Change and Changing Educational Attainment of Ethnic Groups in the United States, 1980-2000
Wilson, Franklin; Rebhun, Uzi; RIVAS, Salvador
2011In Population Research and Policy Review, 30 (4), p. 639-659
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
Wilson2011_Article_PopulationChangeAndChangingEdu.pdf
Postprint Éditeur (248.22 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Education; Generational change; Multilevel Analysis
Résumé :
[en] This study assesses the effect of population change on decade changes in the educational attainments of country of origin populations in the United States. Our data are derived from decennial censuses, NLMS, the World Bank, and INS. We find that changes in the share of country of origin populations with one or more years of post-secondary schooling are associated with selected components of population change during the 1980–1990 and 1990–2000 decades. The specific components include survivors during the decade, in-migration, and emigration of the foreign-born. Likewise, intra-generational mobility is found to be an important determinant of changes in educational attainment. The discussion addresses limitations of the data and suggests directions for future research as well as policy implications.
Disciplines :
Sociologie & sciences sociales
Auteur, co-auteur :
Wilson, Franklin;  University of Wisconsin > Sociology
Rebhun, Uzi;  Hebrew University of Jerusalem > Jewish History and Contemporary Jewry
RIVAS, Salvador  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Population Change and Changing Educational Attainment of Ethnic Groups in the United States, 1980-2000
Date de publication/diffusion :
août 2011
Titre du périodique :
Population Research and Policy Review
ISSN :
0167-5923
eISSN :
1573-7829
Maison d'édition :
Kluwer Academic Publishers, Pays-Bas
Volume/Tome :
30
Fascicule/Saison :
4
Pagination :
639-659
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 05 novembre 2018

Statistiques


Nombre de vues
105 (dont 0 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
4
citations Scopus®
sans auto-citations
4
OpenCitations
 
3
citations OpenAlex
 
6
citations WoS
 
2

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu