Reference : Bewertung des Klassenklimas / Climat de classe
E-prints/Working papers : First made available on ORBilu
Human health sciences : Public health, health care sciences & services
http://hdl.handle.net/10993/36860
Bewertung des Klassenklimas / Climat de classe
German
van Duin, Claire mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE) >]
Heinz, Andreas mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE) >]
Kern, Matthias Robert mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE) >]
Residori, Caroline mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE) >]
Catunda, Carolina mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE) >]
Willems, Helmut mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE) >]
8-Oct-2018
HBSC-Factsheets Luxemburg Nr. 16
4
No
[de] Klassenklima ; Peers ; HBSC ; Schüler ; Luxemburg
[de] In der HBSC-Studie 2014 sollten die Schüler die folgende Aussage zum Klassenklima bewerten: „Die meisten Schüler in meiner Klasse sind nett und hilfsbereit.“ 72 % stimmen dieser Aussage zu, 10 % lehnen sie ab und 18 % wählen die neutrale Mittelkategorie. Getrennt nach Alter und Geschlecht zeigen sich kaum Unterschiede im wahrgenommenen Klassenklima. Allerdings bewerten Schüler des Fondamental und des Secondaire das Klassenklima besser als Schüler des Secondaire technique und des Modulaire. Je besser das Klassenklima bewertet wird, desto zufriedener sind die Schüler mit ihrem Leben und desto mehr mögen sie die Schule.
[fr] Lors de l'étude HBSC de 2014, les élèves devaient évaluer l'énoncé suivant à propos du climat de la classe : « La plupart des élèves de ma classe sont gentils et prêts à aider les autres ». Au total, 72% ont été d'accord avec cette affirmation, 10% en désaccord et 18% ont choisi la catégorie neutre. Il n’y avait pratiquement aucune différence observée en fonction de l’âge et du sexe. Cependant, les élèves du fondamental et du secondaire classique évaluent le climat de classe plus positivement que les élèves du secondaire technique et modulaire. Les élèves ayant une bonne perception du climat de la classe ont une meilleure satisfaction de vie et rapportent moins de problèmes de santé.
General public
http://hdl.handle.net/10993/36860

File(s) associated to this reference

Fulltext file(s):

FileCommentaryVersionSizeAccess
Open access
Factsheet 16 Klassenklima.pdfPublisher postprint313.37 kBView/Open

Additional material(s):

File Commentary Size Access
Open access
16 Ambiance de classe.pdfVersion en français261.94 kBView/Open

Bookmark and Share SFX Query

All documents in ORBilu are protected by a user license.