Creativity; multimodal creation; digital storytelling
Résumé :
[en] The text presents an innovative pedagogical approach combining the exploration of material objects and the use of digital technologies. Inspired by studies in multiliteracies and new materialism, the text explores a project of animation film making around personally meaningful objects which was conducted with Master students during a Summer School at the University of Luxembourg. Results of this study suggest that exploring material culture and animating it through digital tools can help students to penetrate complex theoretical concepts, such as “the contact zone”, and stimulate language learning, critical thinking and self-expression.
Disciplines :
Langues & linguistique
Auteur, co-auteur :
BUDACH, Gabriele ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Français
Titre :
« Les objets qui font parler ». Vers une pédagogie de la création multimodale et multilingue
Titre traduit :
[en] Animating objects. Towards a pedagogy of multimodal creation
Date de publication/diffusion :
01 mai 2018
Titre du périodique :
LIDIL: Revue de Linguistique et de Didactique des Langues
ISSN :
1146-6480
eISSN :
1960-6052
Maison d'édition :
Presses Universitaires de Grenoble, Grenoble, France
Titre particulier du numéro :
Démarches créatives, détours artistiques et appropriation des langues