Présentation scientifique dans des universités ou centres de recherche (Présentations scientifiques dans des universités ou centres de recherche)
Judging people and their language use: How attitudes towards languages and language users affect speaker evaluations in multilingual contexts
LEHNERT, Tessa Elisabeth; KROLAK-SCHWERDT, Sabine
2015
 

Documents


Texte intégral
eapril-2015-lehnert.pdf
Postprint Éditeur (504.99 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Assessment; Evaluation; Social interaction; Multilingualism
Résumé :
[en] In multilingual contexts, such as in Luxembourg, individuals are exposed to various languages spoken by different inhabitants. An important question within the framework of person perception is to what extent language attitudes influence our evaluative responses (i.e., differential perceptions of languages effect perceptions of speakers of these languages). However, multilingualism not only concerns the differential perceptions of languages but also refers to perceptions of (nationality) groups speaking such languages. The present project focuses on the interplay of attitudes towards languages and (national) groups of language users and their impact on speaker evaluations. To this extent we are adapting and testing a model of person perception based on linguistic cues. In addition, the proposed theoretical model assigns particular importance to the distinction between implicit and explicit information processing, which may be involved in multilinguals’ attitudes towards languages and language users.
Disciplines :
Psychologie cognitive & théorique
Auteur, co-auteur :
LEHNERT, Tessa Elisabeth ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
KROLAK-SCHWERDT, Sabine ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Langue du document :
Anglais
Titre :
Judging people and their language use: How attitudes towards languages and language users affect speaker evaluations in multilingual contexts
Date de publication/diffusion :
26 novembre 2015
Nom de la manifestation :
European Association for Practitioner Research on Improving Learning (EAPRIL) 2015 Conference
Organisateur de la manifestation :
University of Luxembourg
Lieu de la manifestation :
Esch-sur-Alzette (Belval), Luxembourg
Date de la manifestation :
24-11-2015 to 27-11-2015
Manifestation à portée :
International
Disponible sur ORBilu :
depuis le 24 août 2018

Statistiques


Nombre de vues
140 (dont 7 Unilu)
Nombre de téléchargements
1 (dont 1 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu