Présentation scientifique dans des universités ou centres de recherche (Présentations scientifiques dans des universités ou centres de recherche)
How universities can assess employability skills?
PELT, Véronique; BAUMANN, Michèle
2009
 

Documents


Texte intégral
Pelt & Baumann Konstanz Presentation 19 november 2009.pdf
Postprint Éditeur (4.54 MB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
employability skills; European Higher Education Area; quality of life
Résumé :
[en] The SQALES (Students' Quality of Life and Employability Skills) project aims to help universities adopt the recommendations from Bergen (Communiqué 2005) within the framework of the Bologna Process and the European Higher Education Area (EHEA, Communiqué de Louvain & European Council, 2009). Under the European Council declaration of 1999, universities have become subject to assessment in terms of productivity and competitiveness. Against that background, we aim to help universities: Create a tool for assessing employability skills (ES) and addressing the requirements of the Bologna Process and the European Higher Education Area (EHEA, European Council, 2009) Create an evaluation device with which to establish benchmarks Facilitate a dialogue between all those involved in order to meet students’ needs Adopt new activities and make use of new resources Compare themselves with other European universities The objectives of Sqales are to: - Describe Employability skills, WHOQoL domains and socio-demographic characteristics Analyse the links between employability skills and other variables Identify students' feelings about their faculties using a range of scores
Disciplines :
Santé publique, services médicaux & soins de santé
Sociologie & sciences sociales
Identifiants :
UNILU:UL-CONFERENCE-2011-264
Auteur, co-auteur :
PELT, Véronique 
BAUMANN, Michèle ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
Langue du document :
Anglais
Titre :
How universities can assess employability skills?
Date de publication/diffusion :
2009
Nombre de pages :
38-47
Nom de la manifestation :
IIIrd International Workshop : The Bachelor – Changes in Performance and Quality of Studying?
Organisateur de la manifestation :
AG Hochschulforschung & FREREF Réseau Uni 21
Lieu de la manifestation :
University of Konstanz, Allemagne
Date de la manifestation :
November 12th –14th
Manifestation à portée :
International
Intitulé du projet de recherche :
F3R-INS-PUL-08SQLE > SQALES > > BAUMANN Michèle
Organisme subsidiant :
University of Luxembourg - UL
Disponible sur ORBilu :
depuis le 07 juillet 2013

Statistiques


Nombre de vues
182 (dont 6 Unilu)
Nombre de téléchargements
144 (dont 4 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu