Article (Périodiques scientifiques)
Analysing the Computational Competences Acquired by K-12 Students When Lectured by Robotic and Human Teachers
Fernández-Llamas, Camino; Conde, Miguel Ángel; Rodríguez-Sedano, Francisco J. et al.
2017In International Journal of Social Robotics
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
GenericPaper.pdf
Preprint Auteur (14.3 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Résumé :
[en] Robots have been proposed as teaching assistants for children, but few studies have measured their effectiveness. This paper describes an experiment using the Baxter robot for teaching basic computational principles. We compare acquired abilities in students with a control group lectured by a human teacher in a traditional way. These abilities are focused on the application of computational principles to a different domain. Experiment description, data analysis and discussion of the results are also presented in this paper.
Disciplines :
Sciences informatiques
Auteur, co-auteur :
Fernández-Llamas, Camino
Conde, Miguel Ángel
Rodríguez-Sedano, Francisco J.
RODRIGUEZ LERA, Francisco Javier ;  University of Luxembourg > Faculty of Science, Technology and Communication (FSTC) > Computer Science and Communications Research Unit (CSC)
Matellán-Olivera, Vicente
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Analysing the Computational Competences Acquired by K-12 Students When Lectured by Robotic and Human Teachers
Date de publication/diffusion :
2017
Titre du périodique :
International Journal of Social Robotics
ISSN :
1875-4791
eISSN :
1875-4805
Maison d'édition :
Springer, Allemagne
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 18 décembre 2017

Statistiques


Nombre de vues
168 (dont 4 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
18
citations Scopus®
sans auto-citations
17
OpenCitations
 
10
citations OpenAlex
 
17
citations WoS
 
15

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu