Article (Périodiques scientifiques)
An extended coordinate descent method for distributed anticipatory network traffic control
RINALDI, Marco; Tampère, C. M. J.
2015In Transportation Research. Part B, Methodological, 80, p. 107-131
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Mots-clés :
Anticipatory network traffic control; Control distribution; Distributed optimization
Résumé :
[en] Anticipatory optimal network control can be defined as the practice of determining the set of control actions that minimizes a network-wide objective function, so that the consequences of this action are taken in consideration not only locally, on the propagation of flows, but globally, taking into account the user's routing behavior. Such an objective function is, in general, defined and optimized in a centralized setting, as knowledge regarding the whole network is needed in order to correctly compute it. This is a strong theoretical framework but, in practice, reaching a level of centralization sufficient to achieve said optimality is very challenging. Furthermore, even if centralization was possible, it would exhibit several shortcomings, with concerns such as computational speed (centralized optimization of a huge control set with a highly nonlinear objective function), reliability and communication overhead arising.The main aim of this work is to develop a decomposed heuristic descent algorithm that, demanding the different control entities to share the same information set, attains network-wide optimality through separate control actions. © 2015 Elsevier Ltd.
Disciplines :
Ingénierie, informatique & technologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Identifiants :
eid=2-s2.0-84937045702
Auteur, co-auteur :
RINALDI, Marco ;  University of Luxembourg > Faculty of Science, Technology and Communication (FSTC) > Engineering Research Unit
Tampère, C. M. J.;  KU Leuven, Leuven Mobility Research Centre, Celestijnenlaan 300, Heverlee, Belgium
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
An extended coordinate descent method for distributed anticipatory network traffic control
Date de publication/diffusion :
2015
Titre du périodique :
Transportation Research. Part B, Methodological
ISSN :
0191-2615
eISSN :
1879-2367
Maison d'édition :
Elsevier Ltd
Pergamon Press
Volume/Tome :
80
Pagination :
107-131
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBilu :
depuis le 05 décembre 2017

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