Communication publiée dans un ouvrage (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
A local dynamic route and green time swapping control algorithm maximizing total network capacity
VITI, Francesco; RINALDI, Marco
2017In Proceedings of the 25th Mediterranean Conference on Control and Automation, MED 2017
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
MED 2017 Viti Rinaldi v3.pdf
Preprint Auteur (502.88 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Traffic signals; Behavioral response; Dynamic signal control
Résumé :
[en] This paper deals with the traffic signal control problem. More specifically it investigates the impact at a network level of simple dynamic local traffic control policies. A dynamic route swapping rule is adopted to model the behavioral response of the travellers to signal changes, while a dynamic signal control swapping rule based on an equi-pressure policy is used to implicitly consider the flow response within the control updating process. Results on a simple network show that the flow responsive control policy outperforms pre-timed control, as well as a more conventional local control policy based on signal equi-saturation. Numerical results show also that the swapping rule based on equi-pressure is less susceptible to local optima, to systematically improve total network throughput, and to increase its effectiveness with when demand increases. © 2017 IEEE.
Disciplines :
Ingénierie, informatique & technologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Identifiants :
eid=2-s2.0-85028513548
Auteur, co-auteur :
VITI, Francesco  ;  University of Luxembourg > Faculty of Science, Technology and Communication (FSTC) > Engineering Research Unit
RINALDI, Marco ;  University of Luxembourg > Faculty of Science, Technology and Communication (FSTC) > Engineering Research Unit
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
A local dynamic route and green time swapping control algorithm maximizing total network capacity
Date de publication/diffusion :
2017
Nom de la manifestation :
25th Mediterranean Conference on Control and Automation, MED 2017
Date de la manifestation :
3 July 2017 through 6 July 2017
Titre de l'ouvrage principal :
Proceedings of the 25th Mediterranean Conference on Control and Automation, MED 2017
Maison d'édition :
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Pagination :
1148-1153
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 05 décembre 2017

Statistiques


Nombre de vues
105 (dont 2 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
0
citations Scopus®
sans auto-citations
0
citations OpenAlex
 
1

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu