Article (Périodiques scientifiques)
Het Effect van Lokale Verkiezingscampagnes Op Politieke Kennis. De Case van de Antwerpse Lokale Verkiezingen
Lefevere, Jonas; LESSCHAEVE, Christophe
2014In Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 42 (1), p. 71–88
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Het_effect_van_lokale_verkiezingscampagnes_op_politieke_kennis._De_case_van_de_Antwerpse_lokale_verkiezingen.pdf
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Mots-clés :
political knowledge; elections
Résumé :
[en] Political knowledge is crucial for the functioning of democracy: only informed citizens can cast a substantiated vote. Therefore, it is especially important that citizens are informed during election campaigns. Indeed, election campaigns can educate the public on the various parties and candidates. However, extant research mostly focuses on national election campaigns. Local election campaigns often get less (media) attention, yet have been seldom researched. In this paper we investigate whether citizens also learn during local election campaigns. We use panel data collected during the 2012 Antwerp local election campaign. We find that although the campaign did cause slight knowledge gains, it mainly increased the existing knowledge gap between well- and ill-informed citizens. On the other hand the campaign did amend some other gaps: uncertain voters learned more, and voters learned most about parties they evaluated highly.
Disciplines :
Sciences politiques, administration publique & relations internationales
Auteur, co-auteur :
Lefevere, Jonas
LESSCHAEVE, Christophe ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Identités, Politiques, Sociétés, Espaces (IPSE)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Het Effect van Lokale Verkiezingscampagnes Op Politieke Kennis. De Case van de Antwerpse Lokale Verkiezingen
Titre traduit :
[en] The effect of local election campaigns on political knowledge. The case of the local elections in Antwerp
Date de publication/diffusion :
2014
Titre du périodique :
Tijdschrift voor Communicatiewetenschap
ISSN :
1384-6930
eISSN :
1875-7286
Maison d'édition :
Boom Lemma Uitgeverij, Pays-Bas
Volume/Tome :
42
Fascicule/Saison :
1
Pagination :
71–88
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 09 novembre 2017

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