Pas de texte intégral
Communication orale non publiée/Abstract (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Demystifying multilingualism at work, at home and at school
KIRSCH, Claudine
2017Training
 

Documents


Texte intégral
Aucun document disponible.

Envoyer vers



Détails



Résumé :
[en] What is multilingualism? How has our understanding of multilingualism, language learning and developing several languages in children at home and at school changed over the last century? Building on the work of several leading scholars such as García, Creese and Blackledge, Li Wei, and Baker as well as on my own research, this interactive presentation will deconstruct traditional understandings of multilingualism and show that translanguaging, the use of one’s entire semiotic repertoire for communication, meaning-making and learning, is a normal practice. In addition, we will examine approaches such as “one-person-one-language” and “one-person-two-languages” and discuss some video excerpts illustrating how children use their multilingual repertoire in a crèche at and school.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
KIRSCH, Claudine  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Demystifying multilingualism at work, at home and at school
Date de publication/diffusion :
21 novembre 2017
Nom de la manifestation :
Training
Organisateur de la manifestation :
European Court of Auditors
Lieu de la manifestation :
Luxembourg, Luxembourg
Date de la manifestation :
21-11-2017
Sur invitation :
Oui
Manifestation à portée :
International
Focus Area :
Multilingualism and Intercultural Studies
Disponible sur ORBilu :
depuis le 31 octobre 2017

Statistiques


Nombre de vues
187 (dont 1 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu