Communication publiée dans un ouvrage (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
A meta-analysis of the effectiveness of bilingual programs in Europe
ALEKSIC, Gabrijela; FERRING, Dieter; MARTIN, Romain
2015In Language, Education and Diversity Conference
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Meta_Abstract.pdf
Postprint Auteur (8.47 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
meta-analysis; bilingual-education; Europe
Résumé :
[en] The effectiveness of bilingual programs for promoting academic achievement of language-minority in the United States has been examined in six meta-analyses. The present meta-analytic study investigates this topic for the first time in the European context. Thorough literature searches uncovered 101 European studies, with only seven meeting the inclusion criteria. Two studies were excluded from further analyses. Results from the random-effects model of the five remaining studies indicate a small positive effect (g = 0.23; 95% CI [0.10, 0.36]) for bilingual over submersion programs on reading of language-minority children. Thus, this meta-analysis supports bilingual education—that is, including the home language of language-minority children—in school instruction. However, the generalizability of the results is limited by the small number of studies on this topic. More published studies on bilingual education in Europe are needed as well as closer attention to the size of the effects.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
ALEKSIC, Gabrijela  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
FERRING, Dieter ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
MARTIN, Romain ;  University of Luxembourg > Rectorate > Academic Affairs
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
A meta-analysis of the effectiveness of bilingual programs in Europe
Date de publication/diffusion :
novembre 2015
Nom de la manifestation :
Language, Education and Diversity Conference
Lieu de la manifestation :
Auckland, Nouvelle-Zélande
Date de la manifestation :
23-11-2015 to 26-11-2015
Manifestation à portée :
International
Titre de l'ouvrage principal :
Language, Education and Diversity Conference
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Multilingualism and Intercultural Studies
URL complémentaire :
Intitulé du projet de recherche :
PhD
Organisme subsidiant :
FNR - Fonds National de la Recherche
Disponible sur ORBilu :
depuis le 07 septembre 2017

Statistiques


Nombre de vues
148 (dont 2 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu