Article (Périodiques scientifiques)
The vocabulary of Learner-Space Interactions - Understanding learning spaces experience through the repertory grid method
LALLEMAND, Carine; KOENIG, Vincent
2017In Interaction Design and Architecture(s), 32
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
32_1.pdf
Postprint Éditeur (15.83 MB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
human-space interaction; user-centered design; user experience; learning spaces; spatial experience; interaction vocabulary; repertory grid technique; expérience utilisateur; expérience spatiale; espaces d'apprentissage
Résumé :
[en] Higher education institutions are facing new educational challenges and are striving for an evolution in pedagogical practices. This evolution is accompanied by the need for innovative learning spaces to support students in the development of “21st century skills”. Designing these spaces requires a deep understanding of learners’ needs and experiences. User-centered design therefore appears as an adequate process to understand learning experiences in relation to spatial design. In this paper, we describe how the repertory grid method has been used to explore students’ perceptions of learning environments (N = 26). We identified 381 personal constructs (contrasted word pairs) associated with learning spaces and grouped them into seven categories (22 subcategories), ranked by number of occurrences. This study provides a basis for the development of a vocabulary of learners-spaces interactions, in support of the design and assessment of learning space experiences.
Disciplines :
Sciences sociales & comportementales, psychologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
LALLEMAND, Carine  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
KOENIG, Vincent ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
The vocabulary of Learner-Space Interactions - Understanding learning spaces experience through the repertory grid method
Date de publication/diffusion :
juin 2017
Titre du périodique :
Interaction Design and Architecture(s)
Maison d'édition :
Springer
Titre particulier du numéro :
The Future of Human-Building Interaction: An HCI Perspective
Volume/Tome :
32
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 31 juillet 2017

Statistiques


Nombre de vues
335 (dont 22 Unilu)
Nombre de téléchargements
150 (dont 10 Unilu)

citations Scopus®
 
3
citations Scopus®
sans auto-citations
3

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu