Article (Périodiques scientifiques)
Measuring Complex Problem Solving: An educational application of psychological theories
GREIFF, Samuel; Fischer, Andreas
2013In Journal for Educational Research Online, 5, p. 34-53
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
02 Greiff&Fischer_2013_JERO.pdf
Postprint Auteur (687.08 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Complex Problem Solving; Functionalism; Action theory; Operative intelligence
Résumé :
[en] Complex Problem Solving (CPS) is a central topic in modern educational contexts and has received increased interest in educational large-scale assessment studies such as the Programme for International Student Assessment (PISA) and the Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC). Measurement devices up to the present have suff ered from a lack of theoretical embedment and low reliability. This article reviews the most important theories of CPS that may be applied to the process of rational test construction. Specifi cally, the functionalist approach focusing on cognitive processes and the approach of action theory focusing on distinct phases are discussed in their relation to CPS and its assessment. As an example of how to develop a reliable and valid measurement device based on these theories, we propose the development of MicroDYN, which is the operationalization of CPS in PISA 2012.
Disciplines :
Psychologie cognitive & théorique
Auteur, co-auteur :
GREIFF, Samuel ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Educational Measurement and Applied Cognitive Science (EMACS)
Fischer, Andreas
Langue du document :
Anglais
Titre :
Measuring Complex Problem Solving: An educational application of psychological theories
Date de publication/diffusion :
2013
Titre du périodique :
Journal for Educational Research Online
ISSN :
1866-6671
Maison d'édition :
Waxmann, Münster, Allemagne
Volume/Tome :
5
Pagination :
34-53
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBilu :
depuis le 01 juillet 2013

Statistiques


Nombre de vues
803 (dont 12 Unilu)
Nombre de téléchargements
615 (dont 7 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu