Communication publiée dans un ouvrage (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
When An Educational Ideology Travels: The Experience Of The New Math Reform In Luxembourg
NADIMI AMIRI, Shaghayegh
2017In Mathematics Education and Life at Times of Crisis
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
NadimiS_MES9.pdf
Postprint Éditeur (72.03 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
New Math; ideology; mathematic education
Résumé :
[en] Since 1958 a series of new reform programmes, known as “New Math reform” tried to fundamentally deconstruct the mathematics education of schools in the United States. This reform aimed to promote the “problem-solving” abilities in students and was a means to modernise not just the school math education but also the idea of why students should learn mathematics. Later, the reform project travelled to Europe through the support of the OECD and some other international or European organisation. This paper briefly reviews the process of the adaptation of this reform project in Luxembourg during the 1960s and 1970s. The aim is to look at how the ideological background about mathematics education, and in general education, mattered in the preceding of this school reform.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
NADIMI AMIRI, Shaghayegh ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
When An Educational Ideology Travels: The Experience Of The New Math Reform In Luxembourg
Date de publication/diffusion :
avril 2017
Nom de la manifestation :
Mathematics Education and Life at Times of Crisis
Lieu de la manifestation :
Volos, Grèce
Date de la manifestation :
from 7-4-2017 to 12-4-2017
Manifestation à portée :
International
Titre de l'ouvrage principal :
Mathematics Education and Life at Times of Crisis
Maison d'édition :
MES9, Volos, Grèce
ISBN/EAN :
978-960-9439-49-7
Collection et n° de collection :
Proceedings of the Ninth International Mathematics Education and Society Conference; 2
Pagination :
728-737
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 21 mars 2017

Statistiques


Nombre de vues
194 (dont 14 Unilu)
Nombre de téléchargements
116 (dont 15 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu