Pas de texte intégral
Contribution à des ouvrages collectifs (Parties d’ouvrages)
Significant learning in intercultural contexts
IANNONE, Rosa Lisa; Procter, Kathrine; Skrypnyk, Oleksandra
2010In Korhonen, Vesa (Ed.) Cross-cultural lifelong learning
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Aucun document disponible.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
self-efficacy; significant learning; implicit learning; European Voluntary Service (EVS); intercultural
Résumé :
[en] Using data from a small-scale research project on European Voluntary Service (EVS) programme participants, the authors combine learning theories to build a framework that aims at analysing three aspects of an EVS volunteer's learning processes: the individual's learning, relationships' role(s) and intercultural influences. Results demonstrate that volunteers undergo significant learning processes through implicit learning that are influenced by relationships. Outcomes converge into increased self-efficacy and an expansion of self.
Disciplines :
Psychologie sociale, industrielle & organisationnelle
Auteur, co-auteur :
IANNONE, Rosa Lisa ;  University of Luxembourg > Faculty of Law, Economics and Finance (FDEF) > Center for Research in Economic Analysis (CREA) ; Aarhus Universitet - AU > Department of Education
Procter, Kathrine;  Aarhus Universitet - AU > Department of Education
Skrypnyk, Oleksandra;  Aarhus Universitet - AU > Department of Education ; University of South Australia > School of Education
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Significant learning in intercultural contexts
Date de publication/diffusion :
2010
Titre de l'ouvrage principal :
Cross-cultural lifelong learning
Editeur scientifique :
Korhonen, Vesa
Maison d'édition :
Tampere University Press, Tampere, Finlande
ISBN/EAN :
978-951-44-7944-1
Pagination :
103-134
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 14 mars 2017

Statistiques


Nombre de vues
192 (dont 7 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu