Article (Périodiques scientifiques)
Startups' innovation behavior: An investigation into the role of entrepreneurial motivations
Gundolf, Katherine; Gast, Johanna; GERAUDEL, Mickaël
2017In International Journal of Innovation Management, 21
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Mots-clés :
start-ups; entrepreneurial motivations; innovations
Résumé :
[en] Although it is argued that competitiveness and successful performance in the long-term is facilitated if ventures engage in innovations in diverse domains (e.g. product, process, production, administration, etc.), the development of diversified innovation has been rarely analyzed. As the entrepreneurs’ initial motivations to startup are likely to influence their subsequent entrepreneurial behavior, this study aims to explore whether and how entrepreneurial motivations affect diversified innovation behavior in startups. Using data on over 48.000 French startups, we present novel insights into the consequences of entrepreneurial motivation for innovation behavior. In fact, we find that distinct startup motivations can have different effects on the development of diverse innovations. As such, our findings contribute to extant research on innovation development of startups and advance the present understanding of the determinants of startups’ innovative behavior
Disciplines :
Stratégie & innovation
Auteur, co-auteur :
Gundolf, Katherine
Gast, Johanna
GERAUDEL, Mickaël  ;  University of Luxembourg > Faculty of Law, Economics and Finance (FDEF) > Center for Research in Economic Analysis (CREA)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Startups' innovation behavior: An investigation into the role of entrepreneurial motivations
Date de publication/diffusion :
2017
Titre du périodique :
International Journal of Innovation Management
ISSN :
1363-9196
eISSN :
1757-5877
Maison d'édition :
World Scientific Publishing Company
Volume/Tome :
21
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Entrepreneurship and Innovation / Audit
Disponible sur ORBilu :
depuis le 20 janvier 2017

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