Pas de texte intégral
Présentation scientifique dans des universités ou centres de recherche (Présentations scientifiques dans des universités ou centres de recherche)
The reasoning behind the New Math: from the US to Luxembourg
NADIMI AMIRI, Shaghayegh
2016
 

Documents


Texte intégral
Aucun document disponible.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
reasoning; New Math
Résumé :
[en] Since 1958 a series of new reform programmes, known as “New Math reform” tried to fundamentally deconstruct the mathematics education of schools in the United States. This reform aimed to promote the “problem-solving” abilities in students and was a means to modernise not just the school math education but also the idea of why students should learn mathematics. Later, the reform project travelled to Europe through the support of the OECD and some other international or European organisation. This paper briefly reviews the process of the adaptation of this reform project in Luxembourg during the 1960s and 1970s. The aim is to look at how the ideological background about mathematics education, and in general education, mattered in the preceding of this school reform.
Disciplines :
Sociologie & sciences sociales
Auteur, co-auteur :
NADIMI AMIRI, Shaghayegh ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Langue du document :
Anglais
Titre :
The reasoning behind the New Math: from the US to Luxembourg
Date de publication/diffusion :
03 septembre 2016
Nom de la manifestation :
Theory and Data in the History of Education Doctoral Colloquium
Organisateur de la manifestation :
University of Stanford
Lieu de la manifestation :
San Francisco, Palo Alto, Etats-Unis
Date de la manifestation :
From 1-9-2016 to 3-9-2016
Manifestation à portée :
International
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 10 janvier 2017

Statistiques


Nombre de vues
147 (dont 5 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu