Article (Périodiques scientifiques)
Growth intention and sales revenues growth in small business: The mediating effect of firm size growth
Cesinger, Beate; Gundolf, Katherine; GERAUDEL, Mickaël
2018In International Journal of Technology Management, 78 (3), p. 163-181
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Mots-clés :
Growth intention; Growth; start-up
Résumé :
[en] While the direct influence of growth intention on small business growth has been examined in entrepreneurship literature, little research distinguishes the different forms of growth and how they are interrelated. This article draws upon growth intention to examine whether firm size growth is the channel through which growth intention influences sales revenue growth. Results from the analysis of a dataset of 20,472 French new ventures reveal that: (1) growth intention has a positive impact on sales revenue growth; (2) firm size growth has a positive impact on sales revenue growth; and (3) firm size growth mediates the effect of growth intention on sales revenue growth. These findings show that firm size growth is a means to achieve sales revenue growth and not only a finality per se.
Disciplines :
Stratégie & innovation
Auteur, co-auteur :
Cesinger, Beate
Gundolf, Katherine
GERAUDEL, Mickaël  ;  University of Luxembourg > Faculty of Law, Economics and Finance (FDEF) > Center for Research in Economic Analysis (CREA)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Growth intention and sales revenues growth in small business: The mediating effect of firm size growth
Date de publication/diffusion :
2018
Titre du périodique :
International Journal of Technology Management
ISSN :
0267-5730
eISSN :
1741-5276
Maison d'édition :
Inderscience Enterprises Ltd.
Volume/Tome :
78
Fascicule/Saison :
3
Pagination :
163-181
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Entrepreneurship and Innovation / Audit
Disponible sur ORBilu :
depuis le 09 novembre 2016

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