Contribution à des ouvrages collectifs (Parties d’ouvrages)
Assessment of eye movement tracking on selected exercises
Maródi, Ágnes; Devosa, Iván; Buzás, Zsuzsa et al.
2016In MAX, Charles (Ed.) EAPRIL 2015 Proceedings
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Pages de proceedings-15-2.pdf
Postprint Éditeur (4.04 MB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Résumé :
[en] In our studies the eye movements of 10-11-years-old students were analyzed, while they were solving tasks related to the planar orientation in front of the Tobii T120. The students had to follow the instructions on the image according to the text of task guidelines. We found on the basis of various statistical and thermographic studies, that many of the tested students are not fully aware of the basic directions and more of them blended eastern and western directions. The tasks performed with instructions were more accurately solvable for students. Based on the studies exercises should be developed for students that are interesting, understandable and ameliorate the two-dimensional and three-dimensional orientations.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
Maródi, Ágnes
Devosa, Iván
Buzás, Zsuzsa
Steklács, János
SAGRILLO, Damien  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Identités, Politiques, Sociétés, Espaces (IPSE)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Assessment of eye movement tracking on selected exercises
Date de publication/diffusion :
2016
Titre de l'ouvrage principal :
EAPRIL 2015 Proceedings
Editeur scientifique :
Maison d'édition :
EAPRIL
Pagination :
500–509
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 04 novembre 2016

Statistiques


Nombre de vues
186 (dont 3 Unilu)
Nombre de téléchargements
116 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu