Article (Périodiques scientifiques)
'Rationale Trennung' or 'Marriage d'Amour'? History and Philosophy of Educational Research
PRIEM, Karin; Fendler, Lynn
2018In Espacio, Tiempo y Educación, 5 (2)
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
Publ Priem Fendler Rationale Trennung vol 5 no 2 2018.pdf
Postprint Éditeur (269.37 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
History; philosophy; Educational Sciences; methodological fetishes of modernity; permeability of academic disciplines
Résumé :
[en] This article focuses on disciplinary interrelationships between philosophy and history within the framework of educational sciences. It deals with the epistemological, material, political, and categorical conditions of permeability, some of which initiate a separation of historical science from philosophy, whereas others allow, on the one hand, for history to profit from philosophy and, on the other, for philosophy to profit from history. The article illustrates how both history and philosophy benefit through reciprocal openness within education as an academic field. Permeability between history and philosophy in educational research may draw attention to lacunae on both sides and challenge methodological stereotypes and seemingly unavoidable dispositions of reasoning, the recognition of which may contribute to an enrichment of educational research.
Centre de recherche :
- Luxembourg Centre for Contemporary and Digital History (C2DH) > Public History and Outreach (PHO)
Disciplines :
Histoire
Auteur, co-auteur :
PRIEM, Karin  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Fendler, Lynn
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
'Rationale Trennung' or 'Marriage d'Amour'? History and Philosophy of Educational Research
Date de publication/diffusion :
2018
Titre du périodique :
Espacio, Tiempo y Educación
ISSN :
2340-7263
Maison d'édition :
FahrenHouse, Salamanca, Inconnu/non spécifié
Volume/Tome :
5
Fascicule/Saison :
2
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 08 octobre 2016

Statistiques


Nombre de vues
203 (dont 28 Unilu)
Nombre de téléchargements
1 (dont 1 Unilu)

citations Scopus®
 
0
citations Scopus®
sans auto-citations
0
citations OpenAlex
 
0
citations WoS
 
0

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu