Article (Périodiques scientifiques)
Building social capital through civic education in VET: A comparative study of Finland and Luxembourg (1960-1970)
GARDIN, Matias
2016In Nordic Journal of Educational History, 3 (1), p. 75-94
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
Nordic Journal of Educational History_VET_Finland-Luxembourg.pdf
Postprint Éditeur (483.95 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Finland; Luxembourg; Civic education
Résumé :
[en] Whereas social scientists and educationalists often make different assumptions about education, common to both groups is to render schooling responsible for the development of citizenship rights. Yet, a comparison of Finnish and Luxembourgian curriculum strategies in relation to building social capital – understood in the context of civic education in VET – has not been explored. Then, this study analyses these aspects during 1960–1970, for the period is regarded as the starting point for democratisation of education after WWII. The justification for the countries is based on their differences. However, both countries also experienced similar pressures to democratise education – especially regarding their VET – which need to be investigated, since little attention has been paid to the question of how the reforms of their former structures were legitimated by civic education. The conclusion addresses the importance of general education for the future of vocational careers.
Disciplines :
Histoire
Auteur, co-auteur :
GARDIN, Matias ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Building social capital through civic education in VET: A comparative study of Finland and Luxembourg (1960-1970)
Date de publication/diffusion :
31 mai 2016
Titre du périodique :
Nordic Journal of Educational History
ISSN :
2001-7766
eISSN :
2001-9076
Maison d'édition :
Umeå University, Umeå, Suède
Titre particulier du numéro :
Sixth Nordic Conference on the History of Education
Volume/Tome :
3
Fascicule/Saison :
1
Pagination :
75-94
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Educational Sciences
Projet FnR :
FNR4771383 - Educating The Future Citizens: Curriculum And The Formation Of Multilingual Societies In Luxembourg And Switzerland, 2011 (15/05/2013-14/05/2016) - Daniel Tröhler
Intitulé du projet de recherche :
EFC-LS
Organisme subsidiant :
FNR - Fonds National de la Recherche
Disponible sur ORBilu :
depuis le 01 juin 2016

Statistiques


Nombre de vues
166 (dont 19 Unilu)
Nombre de téléchargements
254 (dont 10 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu