Communication publiée dans un ouvrage (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Service Level Agreemnet Assurance between Cloud Services Providers and CLoud Customers
IBRAHIM, Abdallah Ali Zainelabden Abdallah; KLIAZOVICH, Dzmitry; BOUVRY, Pascal
2016In Kellenberger, Patrick; Butterfield, Evan (Eds.) Proceedings of 16th IEEE/ACM International Symposium on Cluster, Cloud, and Grid Computing CCGrid 2016
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Mots-clés :
Cloud computing; Service level agreement; Data Centers; Simulation; Quality of Services; Applications; Performance; Metrics
Résumé :
[en] Cloud services providers deliver cloud services to cloud customers on pay-per-use model while the quality of the provided services are defined using service level agreements also known as SLAs. Unfortunately, there is no standard mechanism which exists to verify and assure that delivered services satisfy the signed SLA agreement in an automatic way. There is no guarantee in terms of quality. Those applications have many performance metrics. In this doctoral thesis, we propose a framework for SLA assurance, which can be used by both cloud providers and cloud users. Inside the proposed framework, we will define the performance metrics for the different applications. We will assess the applications performance in different testing environment to assure good services quality as mentioned in SLA. The proposed framework will be evaluated through simulations and using testbed experiments. After testing the applications performance by measuring the performance metrics, we will review the time correlations between those metrics.
Disciplines :
Sciences informatiques
Auteur, co-auteur :
IBRAHIM, Abdallah Ali Zainelabden Abdallah ;  University of Luxembourg > Faculty of Science, Technology and Communication (FSTC) > Computer Science and Communications Research Unit (CSC)
KLIAZOVICH, Dzmitry ;  University of Luxembourg > Interdisciplinary Centre for Security, Reliability and Trust (SNT)
BOUVRY, Pascal ;  University of Luxembourg > Faculty of Science, Technology and Communication (FSTC) > Computer Science and Communications Research Unit (CSC)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Service Level Agreemnet Assurance between Cloud Services Providers and CLoud Customers
Date de publication/diffusion :
19 mai 2016
Nom de la manifestation :
IEEE/ACM International Symposium on Cluster, Cloud, and Grid Computing
Organisateur de la manifestation :
Universidad de Los Andes and Universidad Industrial de Santander
Lieu de la manifestation :
Cartagena de Indias, Colombie
Date de la manifestation :
16-05-2016 to 19-05-2016
Sur invitation :
Oui
Manifestation à portée :
International
Titre de l'ouvrage principal :
Proceedings of 16th IEEE/ACM International Symposium on Cluster, Cloud, and Grid Computing CCGrid 2016
Editeur scientifique :
Kellenberger, Patrick
Directeur de publication :
Butterfield, Evan
Autre collaborateur :
Harris, Lynne
Maison d'édition :
IEEE Computer Society, Cartagena, Colombie
ISBN/EAN :
978-1-5090-2453-7
Pagination :
588-591
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Security, Reliability and Trust
Computational Sciences
URL complémentaire :
Intitulé du projet de recherche :
ECO-CLOUD, Green@Cloud and IShOP
Organisme subsidiant :
National Research Fund (FNR),
Disponible sur ORBilu :
depuis le 24 mai 2016

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