Article (Périodiques scientifiques)
Changing requisites to higher education in the face of 21st century sustainability challenges.
König, Ariane
2015In Current Opinion in Environmental Sustainability, 16, p. 105-111
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Current Opinion in Env Sustainability.pdf
Postprint Éditeur (93.92 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Sustainability; Education
Résumé :
[en] Sustainability science aims to enhance our understanding and increase our repertoire of action on urgent complex problems of how to reconcile our societal metabolism with the biophysical carrying capacity of the earth. Sustainability science thus requires new forms of interaction between the natural and social sciences and between science and society. Universities across the globe are re-thinking their mission accordingly. This paper summarizes changing conceptions of science, knowledge and practice and on this basis it identifies a set of requisites to learning, teaching and research in universities that aim to foster systemic change. This set structures the overview on the fourteen contributions to this special issue on how leading universities across five continents stage transformative learning opportunities. These contributions are developed from a wide range of perspectives from diverse academic disciplines and practice.
Disciplines :
Sociologie & sciences sociales
Auteur, co-auteur :
König, Ariane  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Changing requisites to higher education in the face of 21st century sustainability challenges.
Date de publication/diffusion :
09 octobre 2015
Titre du périodique :
Current Opinion in Environmental Sustainability
Maison d'édition :
Elsevier
Volume/Tome :
16
Pagination :
105-111
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Sustainable Development
Disponible sur ORBilu :
depuis le 24 mars 2016

Statistiques


Nombre de vues
234 (dont 19 Unilu)
Nombre de téléchargements
392 (dont 14 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu