Article (Périodiques scientifiques)
Physical self-concept and physical activity enjoyment in elementary school children
Lohbeck, Annette; Tietjens, Maike; BUND, Andreas
2016In Early Child Development and Care
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
Publikation_Lohbeck_Tietjens_Bund_2016_Early Child Development and Care.pdf
Postprint Éditeur (949.67 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Physical self-concept; Physical activity; School children
Résumé :
[en] The present study examined gender differences and relationships of seven specific domains of physical self-concept (PSC) (Strength, Endurance, Speed, Flexibility, Coordination, Global Sport Competence, and Appearance) and physical activity enjoyment (PAE) in 447 elementary school children by self-report questionnaires. Boys reported higher self-concepts of Strength, Endurance, Speed, Coordination, and Global Sport Competence than girls. Conversely, girls showed higher self-concepts of Flexibility than boys. Moreover, all seven specific domains of children's PSC and PAE were positively interrelated and children's self-concepts of Endurance and Global Sport Competence predicted their PAE. Implications for physical education targeting to enhance children's PSC and PAE are discussed.
Disciplines :
Psychologie sociale, industrielle & organisationnelle
Auteur, co-auteur :
Lohbeck, Annette;  University of Oldenburg
Tietjens, Maike;  University of Munster
BUND, Andreas ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Physical self-concept and physical activity enjoyment in elementary school children
Titre traduit :
[de] Physisches Selbstkonzept und Bewegungsfreude bei Grundschulkindern
Date de publication/diffusion :
février 2016
Titre du périodique :
Early Child Development and Care
ISSN :
0300-4430
eISSN :
1476-8275
Maison d'édition :
Taylor & Francis, London, Royaume-Uni
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBilu :
depuis le 12 février 2016

Statistiques


Nombre de vues
235 (dont 7 Unilu)
Nombre de téléchargements
2 (dont 2 Unilu)

citations Scopus®
 
21
citations Scopus®
sans auto-citations
14
OpenCitations
 
13
citations OpenAlex
 
24
citations WoS
 
21

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu