Article (Périodiques scientifiques)
L’apprentissage langagier avec l’App iTEO
KIRSCH, Claudine; Gretsch, Gérard
2015In Synergies Pays Germanophones, 8, p. 12
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
kirsch_gretsch.pdf
Postprint Éditeur (520.68 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
iTEO; language learning; oracy
Résumé :
[en] The education system in Luxembourg requires highly developed language competences in three languages. This situation is challenging for all children. The iPad app iTEO records and edits oral language and offers innovative methods to develop languages. Children draw on their language repertoires, thereby translanguaging, and work autonomously and collaboratively in order to produce oral texts. This article presents, first, the efforts of two children in year 1 who record themselves in French on iTEO, and, second, the pedagogical practices in that class as well as changes over time.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
KIRSCH, Claudine  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Gretsch, Gérard;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS) > Institute of Applied Educational Sciences
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
L’apprentissage langagier avec l’App iTEO
Date de publication/diffusion :
décembre 2015
Titre du périodique :
Synergies Pays Germanophones
ISSN :
1866-5268
Titre particulier du numéro :
Multilinguisme: enseignement, littératures et cultures au Luxembourg
Volume/Tome :
8
Pagination :
12
Peer reviewed :
Peer reviewed
Intitulé du projet de recherche :
R-AGR-0222-1 > iTEO2 > 01/05/2014 - 28/02/2017 > KIRSCH Claudine
Organisme subsidiant :
University of Luxembourg, MENJE
Disponible sur ORBilu :
depuis le 12 décembre 2015

Statistiques


Nombre de vues
252 (dont 11 Unilu)
Nombre de téléchargements
128 (dont 5 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu